18 lipca 2019

Jak znaleść DOBREGO, najlepszego optyka. Optyk Środa Wielkopolska

     Szukasz DOBREG Optyka w no to zdradzę tajemnice najpierw trzeba znaleść prawdziwego optyka a dopiero później zastanowić się nad wybraniem dobrego optyka lub nawet najlepszego.

    Większość z Was się oburzy, przecież wystarczy „odpalić” internet i już, albo poszukać na mieście. Tu niestety się zdziwicie nie zawsze pod szyldem salon, zakład, optyk „iksiński" znajdziecie optyka z kwalifikacjami ale o tym już pisaliśmy w artykule : czy optyk to zawsze optyk - poczytaj tutaj.

     Jakie kwalifikacje powinien mieć prawdziwy optyk

    Najprostszą metodą sprawdzenia kwalifikacji osoby, który nas obsługuje jest grzeczne poproszenie o potwierdzenie kwalifikacji czyli dyplom optyka czeladnika, technika optyka, mistrza optyka, licencjata optyka lub magistra fizyki ze specjalnością optometria. Mamy do tego pełne prawo i jeżeli takowe dyplomy ktoś posiada napewno się nimi pochwali a jeżeli ma z tym problem to znaczy, że nie ma i tyle. I jeszcze jedno ukończenie jakiegoś kursu czy szkolenia nie jest równoznaczne z opisanymi wyżej kwalifikacjami. A jeżeli  wstydzimy się pytać o kwalifikacje, do czego mamy pełne prawo, możemy również w inny sposób przynajmniej częściowo ocenić fachowość personelu.

     O co pytać, jak oceniać personel salonów optycznych

    Po pierwsze oceńmy fachowość na podstawie rozmowy czy przekazywane informacje są dla nas zrozumiałe, im ktoś więcej wie tym potrafi prościej wytłumaczyć nawet skomplikowane tematy. Jeżeli personel odpowiada sloganami z folderów reklamowych i powtarza ciągle to samo to znaczy, że wyuczył się czegoś na pamięć bez zrozumienia. Zadawajmy proste pytania takie jak: a dlaczego to jest lepsze od tego, lub dlaczego polecany jest ten produkt a nie inny. Gdy słyszymy odpowiedzi w stylu bo jest najlepszy bez rzeczowego wytłumaczenia to źle trafiliśmy !.

    Jeżeli koś dobiera nam oprawkę na zasadzie bo w tej wygląda Pani / Pan najlepiej, bo ta jest najładniejsza, najpiękniejsza, … i nic poza tym to źle trafiliśmy. A już zupełnie osobną kwestią jest personel, który oczekuje że to my sami wybierzemy sobie oprawki i zdecydujemy jakie soczewki będą najlepsze a jedynym zadaniem sprzedawcy będzie zabranie naszych pieniędzy.

    Po drugie zapytajmy czy okulary będzie wykonywała osoba, która w danej chwili nam doradza, czy na miejscu w którym wybieramy oprawki jest sprzęt do szlifowania szkieł. Jeżeli nie to co to za optyk, który nie „robi” okularów. A na poważnie tylko osoba, która wykonuje okulary od A do Z ma wiedzę pełną i dogłębną (a przynajmniej taką mieć powinna) i jest w stanie nam dobrze doradzić zarówno praktycznie jak i technicznie.

    Przyjmijmy, że trudne zadanie znalezienia optyk (firmy) w której jest wykwalifikowany optyk, optometrysta, który będzie się nami zajmował udała się i co dalej, czy to wystarczy. Jeżeli taka sztuka się udała to już bardzo dobrze.

    Teraz warto by się przekonać czy taka osoba będzie się nami zajmowała od początku do końca czyli pomagała w wyborze oprawki ładnej i zdrowej, doradzi najlepsze dla nas soczewki, dokona pomiarów, wykona okulary oraz na końcu je nam wyda i dopasuje. Na każdym z tych etapów naprawdę potrzebny jest fachowiec gdyż błędy i pomyłki, których niefachowiec może popełnić jest mnóstwo, spowodują, że finalnie okulary nie będą spełniały swej funkcji a do tego mogą być brzydkie i niewygodne.

     No to czas wybrać najlepszego optyka i najlepsze okulary

    Jeżeli wszystkie powyższe warunki zostały spełnione a my nie zadowalamy się tylko poprawnie dobranymi i wykonanymi okularami, szukamy najlepszych to pozostało tylko wybrać najlepszego ze specjalistów.

    A jak to zrobić, myśle że w sposób naturalny czyli najważniejsze są opinie znajomych, przyjaciół, rodziny. Ale uwaga nie wszystkie opinie są miarodajne i nie każdy ocenia tak wnikliwie jak my. Opinie w stylu bo blisko, bo fajny, bo miły są ok ale trochę za płytkie. Zadajmy pytania czy zakupione tam okulary są wygodne, czy spełniły oczekiwania, czy są lekkie, czy mają cienkie szkła, czy się nie deformują, jak się je nosi i widzi, jak wygląda serwis pogwarancyjny, czy naprawy i regulacje wykonywane były od ręki z uśmiechem.

     Osobna kwestią są opinie w internecie. Najcześciej nie wiemy kto je wystawia, niestety częstą praktyką jest wystawianie opinii przez osoby podstawione przez sprzedawcę. Najbardziej "prostacka" metoda to nakłanianie rodziny dalszej i bliższej oraz znajomych a bardziej wyrafinowana to zatrudnianie firm, które trudnią się wystawianiem "lewych" przychylnych opinii oraz wysyłaniem"lajków" itp. Dlatego wybór optyka tylko na podstawie facebook-a, instagram-u, twitter-a lub generalnie opinii w necie jest nie do  końca dobrym pomysłem. W końcu to nie zakup butów czy bluzeczki, która gdy nie będzie pasowała da się zwrócić lub kupić inną tylko to nasze zdrowie a mamy tyko jedno.

    Rzecz na którą na pewno warto zwracać uwagę jest kwestia czy firma prowadzi serwis okularów i w jakim zakresie. Czy posiada części zamienne, potrafi naprawić, dogiąć, dopasować. To są podstawowe rzeczy, nic bardziej „wkurzającego” niż czekanie na naprawę prostych rzeczy kilka dni lub co gorsza tygodni, nieumiejętność dopasowania okularów do klienta gdzie wielokrotnie powtarzane próby nic nie pomagają a okulary ciągle są niewygodne. Pamiętajmy płacąc za okulary jednocześnie płacimy za serwis i jeżeli ktoś go nie świadczy lub robi to źle to nas oszukuje a więc nie jest godny zaufania.

    Drugim bardzo ważnym czynnikiem jest czas jaki firma jest na rynku, jeżeli jest od kilkunastu lub więcej lat i ma dobre opinie to bardzo dobrze i jest gwarancją jakości.

    Czy młoda firma na rynku w związku z tym jest przegrana, no nie ale należy zachować większą ostrożność tu stanowczo sprawdzajmy kwalifikacje personelu - lepiej żebyśmy nie byli królikami doświadczalnymi i żeby ktoś nie uczył się na źle wykonanych dla nas okularach.

     Reklama szumna a ostatnie bzdury czyli jak "nabić" klienta w butelkę.

    Czy warto zwracać uwagę na reklamę, tak ale inteligentnie. Reklama, która rzeczowo informuje o firmie i jej usługach jest ok. Niektórym się jednak wydaje, że w reklamie można umieszczać wszystko nawet ostatnie  bzdury i kłamstwa a ludzie się na to nabiorą. Jeżeli ktoś się reklamuje i ma w nazwie optyk czy optyczny a optykiem z kwalifikacjami nie jest to nas bezczelnie okłamuje. Jeżeli ktoś reklamuje firmę jako salon optyczny a wystrój i wyposażenie jest przeciętne - przeczytaj tutaj - to mija się z prawdą, gdyż nazwa salon do czegoś zobowiązuje. Oczywiście reklama rządzi się swoimi prawami ale jeżeli ktoś już na wstępie delikatnie mówiąc mija się z prawdą to czego możemy oczekiwać dalej … na pewno niczego dobrego.

Jeżeli reklama jest krzykliwa, na budynkach, na płotach i na każdym kroku się o nią potykamy to COŚ JEST NIE TAK. To znaczy, że szumny reklamodawca swoją pracą nie może liczyć na stałych zadowolonych klientów, musi pozyskiwać ciągle nowych nieświadomych kiepskiej jakości - poprzez nękanie reklamami. Najlepszą reklamą są opinie zadowolonych klientów, ale jeżeli ktoś nie może na nie liczyć to pozostaje natrętna reklama w mediach i w skrzynkach pocztowych. Osobną kwestią jest koszt takiej "rozbuchanej" reklamy. Duże firmy mogą mieć na to fundusze ale mniejsze lokalne już NIE i co wtedy, ano wtedy koszty ponosi ostatecznie klienta. A w jaki sposób, poprzez wciskanie rzeczy niepotrzebnych ale podnoszących cenę, pokusa szukania coraz tańszych w zakupie i gorszych szkieł i oprawek (np. drugiego gatunku, produkcji azjatyckiej) a oferowanie jako najlepszych i super jakości itp. Firma, która musi przeznaczać znaczną część swoich przychodów na reklamę w efekcie nie będzie stać na rozwój, inwestowanie w nowoczesny sprzęt i podnoszenie kwalifikacji.  Taka firma nie będzie również skłonna do rozpatrywania na korzyść klienta coraz większej ilości pojawiających się reklamacji o zwrocie pieniędzy już nie wspomnę. W ostatecznie traci klient swoje pieniądze ale co gorsza zaufanie do całej branży.

     A więc niby proste zadanie znalezienie optyka okazuje się nie takie proste. Gwarantuje, że nawet w dużych miastach z dużą ilością sklepów optycznych, rozsianych po galeriach, znalezienie „prawdziwego” optyka będzie wyzwaniem nie mówią już o znalezieniu dobrego specjalisty.

    Mam nadzieję, że po przeczytaniu artykułu łatwiej będzie wyłapać pewne sygnały, które uchronią przed niewłaściwym wyborem a zdobyta wiedza pozwoli stać się świadomym konsumentem.

 

Skontaktuj się z nami            

                        centrum@optykgornysroda.pl

    

telefon   +48 502 672 762 

 

  Pn  -  Pt   w   godz.   9:00  -  17:00

            Odwiedź  nas

 Ul. Powstańców   Wielkopolskich 2

       Środa Wielkopolska    63-000

  narożnik ul. Powstańców i Małej klasztornej

 

   Pn - Pt     w  godz.     10:00  -  16:00

Wtorek  do godz.  19:00   po uzgodnieniu tel. 

   Sobota :    po  uzgodnieniu  telefonicznym